Blog

Our Latest News

Estiasi Main

Εστίαση

Τη τελευταία δεκαετία το design έχει σταματήσει να θεωρείτε Taboo για τα καταστήματα εστίασης με αποτέλεσμα η συζήτηση της μοναδικής απαίτησης περί καλού φαγητού και μόνο για την ανάπτυξη των πωλήσεων ενός καταστήματος εστίασης να έχει παρέλθει.

Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το design σε μία επιχείρηση εστίασης;
Τα οφέλη που προκύπτουν για τους καταστηματάρχες από μια ανακαίνιση ή κατασκευή βασισμένη πάνω στις πιο σύγχρονες μεθόδους Design και Αρχιτεκτονικής είναι πολλά και μπορούμε να τα ταξινομήσουμε σε οφέλη δυο κατηγοριών: Προσωπικά και Επαγγελματικά. 

Προσωπικά οφέλη, γιατί γνωρίζοντας πως οι περισσότεροι καταστηματάρχες καταναλώνουν το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού τους χρόνου μέσα στις επιχειρήσεις τους, προσπαθούμε να δημιουργούμε ευχάριστους χώρους εργασίας που να αποπνέουν το προσωπικό τους στυλ σε συνδυασμό με τις σύγχρονες μεθόδους Αρχιτεκτονικής Καταστημάτων. Επαγγελματικά οφέλη, αποκομίζουν από το γεγονός πως, λόγω της Ανακαίνισης και του αέρα της νέας Αισθητικής που θα αποπνέει το κατάστημά τους, αφενός μεν θα αυξηθεί η προσέλευση πελατών τους και αφετέρου δε θα έχουν τη δυνατότητα να προωθήσουν μεγαλύτερη ποσότητα και ευρύτερη γκάμα προϊόντων, γεγονότα που από μόνα τους οδηγούν σε αυξήσεις τζίρων με λιγότερα κόστη. Επίσης, από μόνη της μια όμορφη και καθαρή αισθητικά εικόνα ενός καταστήματος δείχνει και καθαρότητα σε θέματα υγιεινής, γεγονός που από μόνο του δημιουργεί ένα επιπλέον κίνητρο δημιουργίας πελατών με αυξημένο Loyalty.

Πόσο συχνά πρέπει να ανανεώνει το χώρο του ένα κατάστημα Εστίασης;
Πάντα μια ανακαίνιση ή ανακατασκευή, καθοδηγείται από πολλούς παράγοντες όπως, εάν πρόκειται για μερική ή ολική ανακαίνιση, από το budget που διαθέτει ο εκάστοτε επιχειρηματίας για την υλοποίηση, το διαθέσιμο χρόνο υλοποίησης της κατασκευής, από την κατάσταση του υπό ανακαίνιση χώρου κλπ. Σε κάθε περίπτωση πάντως, λόγω και του γεγονότος πως τα καταστήματα εστίασης είναι καταστήματα βαριάς καταπόνησης και λειτουργίας, θεωρώ πως ένα φρεσκάρισμα (βαψίματα, ταπετσαρίες κλπ) που δεν κοστίζουν πολύ, θα πρέπει να γίνονται κάθε νέα σεζόν. Μια μερική ανακαίνιση ή ακόμα και ολική με πιο δυνατές παρεμβάσεις, θεωρώ πως πρέπει να λαμβάνουν χώρα κάθε 3-4 έτη, μιας και ο κλασσικός τρόπος λειτουργίας ενός καταστήματος κουράζει τον τακτικό πελάτη και δεν δίνει κίνητρο στον νέο πελάτη που το βλέπει συνέχεια το ίδιο, να το επισκεφθεί.

Ειδικά στο χώρο των ψητοπωλείων, υπάρχουν ολόκληρες κατηγορίες καταστημάτων που διαμορφώθηκαν με όχημα το design, ανασχεδιάζοντας ουσιαστικά τον χάρτη στην Εστίαση (νεοταβέρνες, αργεντίνικα steak house, μοντέρνα σουβλατζίδικα κ.ά.) Υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποια κυρίαρχη τάση όσον αφορά αυτά τα καταστήματα;
Δυστυχώς, αυτό το άρθρο γράφεται κάτω από τις δυσκολότερες και πιο δυσοίωνες καταστάσεις που έχει γνωρίσει η Ελλάδα μεταπολεμικά και η προσπάθεια να κατανοήσουμε και να μελετήσουμε την Κατεύθυνση ή τις Τάσεις που ακολουθούν σήμερα τα καταστήματα εστίασης είναι σχεδόν αδύνατη. Θα μπορούσαμε όμως να σκιαγραφήσουμε πως λόγω και της κατάστασης, η τάση βαίνει προς τις χαμηλού κόστους ανακαινίσεις με απλά και φθηνά μεν υλικά αλλά με σύγχρονη αισθητική χωρίς υπερβολές και περιττές κατασκευές. Απλές, ευθείες – Plain γραμμές, με γραμμικό φωτισμό και επικέντρωση στο προιόν και όχι στην κατασκευή.

Τι σας ζητούν συνήθως οι επαγγελματίες που θέλουν να δημιουργήσουν ένα σύγχρονο ψητοπωλείο;
Το ζήτημα είναι δεν είναι τι μας ζητούν οι πελάτες μας, αλλά εμείς ποιες υπηρεσίες μπορούμε να προσφέρουμε σε αυτούς έτσι, ώστε να υπάρξει άμεση απόδοση τόσο στην ανάπτυξή τους όσο και στη διατήρηση των κεκτημένων. Για μια εταιρεία του δικού μας κύρους και αναγνώρισης στην Ελληνική αγορά Κατασκευών και ιδιαίτερα στο Χώρο Εστίασης, έννοιες όπως η Ποιότητα, η Αποτελεσματικότητα, η Ταχύτητα και η εν γένει άρτια υλοποίηση των Κατασκευών μας, σε συνδυασμό πάντα με το βέλτιστο κόστος που καλούνται να επενδύσουν οι πελάτες μας, πρέπει να θεωρούνται και είναι έννοιες δεδομένες και μη διαπραγματεύσιμες ως Added Value υπηρεσίες. Θα ήθελα λοιπόν να σταθώ περισσότερο, στο τρίπτυχο που μας κάνει να ξεχωρίζουμε πραγματικά σαν εταιρεία, και το οποίο είναι : Αισθητική Μοναδικότητα, Λειτουργική Εργονομία και Ευελιξία. Pita Bar 1 660x1024Μια ανακαίνιση αποκτά μεγαλύτερη υπόσταση και νόημα εάν δεν υπάρχει παρόμοιά της. Μέχρι σήμερα ως εταιρεία, έχουμε υλοποιήσει άνω των 150 επαγγελματικών ανακαινίσεων και το πραγματικό επίτευγμα αυτής της προσπάθειας είναι πως, καμία ανακαίνιση δεν ομοιάζει με την προηγούμενη. Επίσης, το να λέμε πως κατασκευάσαμε ένα Κατάστημα Εστίασης απλά Εργονομικό, από μόνο του δεν λέει απολύτως τίποτα. Το να κατασκευάσεις όμως, ένα Κατάστημα στο οποίο θα δύναται ο πελάτης να πλοηγηθεί σε έναν χώρο που θα τον προδιαθέσει να μεταμορφωθεί από καταναλωτής λίστας σε καταναλωτή αυθόρμητης αγοράς και κατανάλωσης, αυτό είναι όλη η επιτυχία, ειδικά στην παρούσα δυσμενή Οικονομική Κατάσταση. Τέλος, τι θα ήταν μια ανακαίνιση εάν δεν υπήρχε η ευελιξία των κατασκευών σε μια ευρεία γκάμα αλλαγών που θα μπορούμε να προβούμε χωρίς επιπλέον μεγάλα κόστη (όπως αλλαγές στην οργάνωση των κινητών στοιχείων – επίπλων κλπ, εύκολες προσαρμογές χρωμάτων, εκτυπώσεων και ταπετσαριών, δυνατότητες αλλαγής ακόμη και δομικών στοιχείων κλπ), δημιουργώντας έτσι μια νέα εικόνα καταστήματος.

Από τι εμπνέεστε συνήθως για να σχεδιάσετε ένα κατάστημα και σε τι βαθμό εμπλέκεται (ή θα πρέπει να εμπλέκεται) ο ιδιοκτήτης σ’ αυτό;
Είναι πολύ σημαντικό να προσαρμόζεται η φιλοσοφία μιας ανακαίνισης και στις ανάγκες του εκάστοτε Επιχειρηματία μιας και πέρα από τη προσαρμογή της Μοναδικότητας στην προσωπικότητα του κάθε πελάτη μας όπως αναλύσαμε παραπάνω, υπάρχει και ο παράγων του ξεχωριστού τρόπου εργασίας των πελατών μας. Ο κάθε Επιχειρηματίας έχει Μοναδικό τρόπο λειτουργίας, Μοναδικούς πελάτες που συνεργάζεται, Μοναδικό χώρο τον οποίο θα πρέπει να ανακαινίσουμε και όλα αυτά μαζί δημιουργούν διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης της κάθε υλοποίησης. Αυτή η διερεύνηση των ξεχωριστών αναγκών των Πελατών, διυλίζεται μέσα από τον αρχικό κύκλο των επαφών που πραγματοποιούνται μαζί του και μέσα από τη διεξαγωγή συγκεκριμένων σχετικών ερωτήσεων, καταλήγουμε στο επαγγελματικό προφίλ του πελάτη και των πελατών του και πάνω σε αυτά στήνουμε το όλο Αρχιτεκτονικό Concept.

Σε μια σύγχρονη επιχείρηση εστίασης, το design τι θα πρέπει να υπηρετεί πρωταρχικά; Το concept φαγητού; Την αισθητική του ιδιοκτήτη; Το όραμα του αρχιτέκτονα ή κάτι άλλο;
IMG 1724 1024x683Σε μια σύγχρονη επιχείρηση εστίασης, το design και η Αισθητική του Καταστήματος πρέπει να αναδεικνύει το συνολικό ύφος, σκοπό και φιλοσοφία της όλης επιχείρησης. Το design είναι η πρώτη εντύπωση του Πελάτη και αυτό είναι που θα τον εντυπωσιάσει αρχικά. Αυτό είναι που πιθανά να καταφέρει να καλύψει αστοχίες σε υπόλοιπους τομείς της επιχείρησης και τελικά να αφήσει την καλή εντύπωση στο σύνολο του καταστήματος. Ο πελάτης πρέπει με το που παρακολουθεί το κατάστημα να προδιαθέτεται για το επίπεδο και το είδος της υπηρεσίας που θα λάβει, από το κόστος, τη φιλοσοφία, το είδος, το service μέχρι και την υγιεινή του χώρου. Για αυτό τον λόγο πολλά projects τα οποία δεν κατάφεραν από την αρχή να συλλάβουν την αισθητική που θα έπρεπε να αποπνέουν και είτε υπερέβαλλαν είτε υποεκτίμησαν τη γενική φιλοσοφία του Καταστήματος, απλά απέτυχαν.

Τι θεωρείται απαγορευτικό όσον αφορά το σχεδιασμό μιας τέτοιας επιχείρησης (κάποια χρώματα ενδεχομένως ή οι συνδυασμοί τους, ένα συγκεκριμένο είδος φωτισμού, έπιπλα ή ορισμένα υλικά κατασκευής που να μην ενδείκνυνται, αλλά παρόλα αυτά να διαπιστώνετε ότι επιλέγονται για παράδειγμα);
Τίποτα δεν μπορείς να λες πως είναι απαγορευτικό σε μια Αρχιτεκτονική Μελέτη, μιας και είναι πολλές οι παράμετροι που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται ένας Μελετητής. Μπορεί δηλαδή σε κάποια Concept να επιβάλλεται για παράδειγμα η Vintage διάθεσή ενώ σε άλλους να είναι λόγος αποτυχίας. Οπότε, δεν μπορούμε να έχουμε κάποια πεπατημένη προς αποφυγή. Κάτι βασικό βέβαια είναι να χρησιμοποιούμε το δυνατόν οικολογικότερα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και τα χρώματα που χρησιμοποιούνται να ταιριάζουν στη φιλοσοφία .

Q Project

ΕΔΡΑ –ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ

Ξανθίππου 2 & Λ. Μεσογείων 176
2ος όροφος, 15561 Χολαργός
Συντεταγμένες GPS: 38.001176, 23.787716
T: +30 210 6516544
F: +30 210 6516545
E: info@qproject.gr
W: www.qproject.gr

ΓΡΑΦΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ελευθερίου Βενιζέλου 19
Προέκταση Ανδριανουπόλεως
55133 Καλαμαριά

T-F: +30 2310 452574

ISO 9001 2008 Certified

 

Evea Logo

Newsletter

Μείνετε ενημερωμένοι! Κάντε εγγραφή στο Ενημερωτικό μας δελτίο.

© 2016 Jalp Internet Marketing Agency All Rights Reserved.